tirsdag 1. desember 2009

Beste bilde



Lys


Dette bildet er tatt en kveld, hjemme i kjellerstua. Jeg har tatt bilde av to blanke runde skåler, som begge har hver sin rosa lilje, skål til flytelys og et brennende lys.
Skålen står oppå ei rød glassplate og lyset i taket er av.
T-lysene lagde noen helt fantastiske spill og disse ønsket jeg å fange opp. Boblene i vannet som skapte kontraster og rett og slett farge sammensetningen ønsket jeg å fange opp. Jeg tok frem et stativ, et Nikon D40 speilreflekskamera med lang lukkertid og stor blenderåpning.

Ved dette fikk jeg dette bildet som har fantastiske farger, en utrolig bra komposisjon og fint lys. Lyset i forgrunnen legger seg i et interesse punkt, mens det i bakgrunnen ligger noen lunde midt i bildet, men det er uskarpt så det skaper en helhet. Siden skålen er rund føres lyset rundt og jeg får en fin helhet på bildet.

Uten den lange lukkertiden ville bildet blitt svært mørkt fordi det ikke var noe annet lys i rommet.
Fargene til liljene fangers opp og dras med over hele bildet.

jeg har lært at ved kreativitet og farger, og lang lukkertid kan en til mye bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar